Australië deel 2 en op weg naar Azië

18 juli 2018

Ondertussen ben ik nu bijna 2 maanden van huis. Een paar weken terug dus begonnen in sydney en zijn we met een groepje de oostkust langs gereden. In de tussentijd zijn veel mensen van de groep hun eigen weg gegaan want iedereen heeft natuurlijk zijn eigen plannen.

Ik heb nu intotaal 6500 km afgelegd en ben nu in Cairns. Dit is helemaal in het noorden van Australië en tevens mijn voorlopige eindpunt hier. Een van de mooiste dingen die ik hier gedaan heb is toch wel het snorkelen in de great barrier reef en het zwemmen op een van de mooiste stranden ter wereld genaamd whitehaven beach. Op white haven beach was je aan het zwemmen tussen de pijlstaart roggen en allerlei anderen prachtige vissen. Het zand is er spierwit en het water is glashelder. Het snorkelen op het mooiete koraalparadijs ter wereld (great barrier reef) staat wel op nummer 1. Zwemmen met grote schildpadden, nemo vissen zien er al het kleurige koraal en bijzondere vissen is een ervaring om nooit te vergeten. Op eens vind je het dan ook niet meer eng om een haai tegen te komen of zeeslangen maar kun je er geen genoeg van krijgen!

Iedere dag was tot nu toe een mooi avontuur. Elke 100 km die je af hebt gelegd kwam je in een totaal andere omgeving. Af en toe zit je tussen de bergen en vulkanen en daarna zit je soms op wegen dat je niemand tegen komt en alles vlak is. En ieder plaatsje aan de kust heeft een prachtig strand.

De auto heb ik ondertussen verkocht en ik zit nu te wachten op het vliegveld in Cairns want ik ga een uitstapje maken naar Azië. Mijn eerste bestemming is Viëtnam, daarna Cambodja en dan naar thailand. Er is een kleine kans dat ik Vietnam niet binnen mag omdat ik geen retourticket heb maar een enkeltje en je bent verplicht om binnen 30 dagen het land te verlaten en een bewijs te kunnen laten zien dat je het land ook gaat verlaten. Maaar ik ben natuurlijk nog steeds een creatieve autoverkoper in hart en nieren en heb een nep ticket gemaakt op de telefoon dus als me praatjes me niet gaan redden heb ik altijd nog een plan B 😄😄

We gaan het allemaal meemaken!

Groetjes!

1. Gonny ten Pas:
    Wauw Max...wat een belevenissen. Enjoy Azie 👍
  2. Jolanda:
    18 juli 2018
    Ik hoop dat je talent je red daar in vietnam!
    Anyway heel veel plezier ook nu weer met je verdere reis. Mooi verhaal!
  3. Diana Jansen:
    18 juli 2018
    Wat een avonturen Max...! Leuk om te lezen..😊.. Wens je een Fijne tijd..😉👍.. Je Kapster Ut H’bergen
  4. Anita Oosting Huisman:
    Hallo Max
    Wat geweldig veel indrukken doe je op.
    Om nooit te vergeten.
    Wens je nog een hele goede reis met heel veel moois op je pad.
    Ik geniet van je foto's.
    Topper👌😎
  5. Bea Anten:
    Super MaxWanneer gaan we weer FaceTime .Geniet ervan Max💋Oma
  6. Bea:
    20 juli 2018
    Geweldig Max. Een prachtig avontuur. Ik wens je een fantastische reis door Azië.
  7. Cas ten Dolle:
    23 juli 2018
    Super hoor. Veel plezier daar in Azië!